Έρπης γεννητικών οργάνων

Πώς κόλλησα τον ιο; Μεταδίδεται από το περιβάλλον ;

Η μετάδοση γίνεται  από οποιουδήποτε είδους επαφή:κολπική ,πρωκτική ,στοματική  με άτομο που είναι μολυσμένο με τον ιό. Δεν μεταδίδεται από έκθεση σε επιφάνειες όπως το  κάθισμα της τουαλέτας , τα σεντόνια , τα πόμολα, τα όργανα γυμναστικής.

Πότε  κόλλησα ;

Είναι άγνωστο.Συνήθως δεν μπορούμε να εντοπίσουμε τον χρόνο λοίμωξης. Κι αυτό γιατί  κάποιοι ασθενείς δεν εμφανίζουν συμπτώματα και  κάποιοι εμφανίζουν το   πρώτο επεισόδιο  χρόνια μετά τη λοίμωξη.

Πότε θα ξαναεμφανιστεί ;

Δεν γνωρίζουμε. Με το χρόνο οι υποτροπές  γίνονται  λιγότερες . Η πρώτο επεισόδιο  μπορεί να συμβεί χρόνια μετά τη λοίμωξη.                                                                                        Ποιοί  παράγοντες ευνοούν για την εμφάνιση της υποτροπής ;  Το στρες, η έμμηνος ρύση η έκθεση στον ήλιο,άλλα νοσήματα.

Μπορεί να κολλήσω τον σύντροφο μου;

Ναι .Η πιθανότητα είναι πολύ αυξημένη την περίοδο που υπάρχουν συμπτώματα . Μπορεί όμως αυτό να γίνει ακόμα και όταν δεν υπάρχουν συμπτώματα. Επίσης, μπορεί να γίνει μετάδοση και από ανθρώπους που έχουν θετικά αντισώματα στον εργαστηριακό έλεγχο αλλά κλινικά δεν έχουν εμφανίσει ποτέ συμπτώματα.

Πώς μπορώ να προφυλάξω τον σύντροφο μου ;

Στη φάση που υπάρχουν συμπτώματα συνιστάται αποχή από το σεξ. Η χρήση προφυλακτικού μπορεί να μειώσει την πιθανότητα μετάδοσης  στην  φάση που δεν υπάρχουν συμπτώματα.

Είναι επικίνδυνο σε περίπτωση εγκυμοσύνης ; Τι πρέπει να κάνω ;

Σε σπάνιες περιπτώσεις ( 2% ) μια γυναίκα που πάσχει από έρπητα γεννητικών οργάνων μπορεί να μεταδώσει τον ιό στο έμβρυο και να υπάρξουν επιπλοκές . Αν η μόλυνση συνέβη κατά το 3ο τρίμηνο της κύησης ή εμφανιστεί υποτροπή λίγο πριν τον τοκετό , τότε συνιστάται η καισαρική τομή. Αν πάσχει  μόνο ο άνδρας  από έρπητα (γεννητικών οργάνων ή επιχείλιο) συνιστάται η χρήση προφυλακτικού και η αποχή κατά το 3ο τρίμηνο .