50+

Η ροδόχρους είναι μια χρόνια δερματική νόσος, η οποία προκαλεί κυρίως ερυθρότητα και ορατά αιμοφόρα αγγεία στο πρόσωπο. Η αιτία της δεν είναι ακόμα γνωστή και δεν υπάρχει μόνιμη θεραπεία. Προσβάλλει και τα δύο φύλλα, αλλά συχνότερα τις γυναίκες μετά τα 30.

Ποιά τα συμπτώματα της ροδοχρόου νόσου;

Η ροδόχρους προκαλεί συνήθως επίμονη, διάχυτη ερυθρότητα κυρίως στο κεντρικό τμήμα του προσώπου. Τα μικρά αιμοφόρα αγγεία στη μύτη και τα μάγουλα διογκώνονται και γίνονται ορατά, δημιουργώντας τις γνωστές ευρυαγγείες.

Επίσης μπορεί να εμφανιστούν μικρές, κόκκινες βλατίδες (εξογκώματα), οι οποίες μοιάζουν με τα σπυράκια της ακμής (ροδόχρους ακμή). Το δέρμα μπορεί να είναι ξηρό, με λέπια και οιδηματώδες και το νιώθει κανείς ζεστό και ευαίσθητο.

Με την πάροδο του χρόνου, υπάρχει πάχυνση του δέρματος της μύτης και προκαλείται το γνωστό ρινόφυμα, βλάβη που εμφανίζεται συχνότερα στους άντρες παρά στις γυναίκες.

Πολλές φορές υπάρχει προσβολή των οφθαλμών με αποτέλεσμα οι ασθενείς να έχουν τσούξιο, κνησμό και αίσθηση ξηρότητας στα μάτια, να έχουν πρησμένα βλέφαρα ή ακόμα να βλέπουν θολά. Είναι γνωστή ως οφθαλμική ροδόχρους ακμή. Σε μερικούς ασθενείς, τα οφθαλμικά συμπτώματα προηγούνται των συμπτωμάτων του δέρματος.

Τι επιδεινώνει τη ροδόχρου νόσο;

Η αιτία της ροδόχρου ακμής είναι άγνωστη, αλλά μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμό κληρονομικών και περιβαλλοντικών παραγόντων.

Παράγοντες που προκαλούν έξαρση είναι:
• Τα ζεστά ποτά και πικάντικα τρόφιμα.
• Το κόκκινο κρασί και άλλα αλκοολούχα ποτά.
• Οι ακραίες θερμοκρασίες.
• Το φως του ήλιου και ο αέρας.
• Το στρες.
• Η σωματική άσκηση.
• Φάρμακα που διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία.
• Διάφορα καλλυντικά προϊόντα.

Ποιά η θεραπεία για τη ροδόχρου νόσο;

Η θεραπεία για τη ροδόχρου νόσο επικεντρώνεται στην βελτίωση της κλινικής εικόνας και των συμπτωμάτων. Χρησιμοποιούμε τοπικά σκευάσματα όπως αζελαικό οξύ , μετρονιδαζόλη, ιβερμεκτίνη, καθώς και φάρμακα από το στόμα όπως αντιβιοτικά (κυρίως τετρακυκλίνες) και ενίοτε ισοτρετινοίνη (φάρμακο κατά της κοινής ακμής). Επίσης χρησιμοποιούμε ειδικά συστήματα laser για την αντιμετώπιση της διάχυτης ερυθρότητας και των ευρυαγγειών

end faq

Επικοινωνήστε μαζί μας

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα με τα στοιχεία σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να ορίσουμε μια προσωπική συνάντηση με τη γιατρό